?????? ??? ? ???

شنبه 4 شهريور 1402
10:38
اريان گستر

کوچینگ کسب و کار

کوچینگ کسب و کار یک فرآیند همکاری است که در آن یک کوچ (Coach) به کسب و کاری کمک می کند تا به اهداف خود برسد. کوچینگ کسب و کار می تواند شامل مشاوره هایی از جمله مشاوره درباره استراتژی های بازاریابی، مدیریت مالی، بهینه سازی عملکرد و غیره باشد.
کوچ مانند یک مربی فوتبال شما را به سمت موفقیت و برنده شدن در بازی تجارت هدایت میکند.
در کوچینگ ، کوچ با کارفرمای خود به صورت یک به یک همکاری می کند و با استفاده از تجربیات و دانش خود، به کسب و کار برای رسیدن به اهدافش کمک می کند. این فرآیند شامل ارزیابی عملکرد کسب و کار، تعیین اهداف، تدوین برنامه های عملیاتی، ارائه پشتیبانی و مشاوره در زمینه های مختلف می شود.
هدف اصلی کوچینگ کسب و کار، کمک به کسب و کار برای بهبود عملکرد، رشد و بهینه سازی است. با بهره گیری از این فرآیند، کسب و کارها می توانند نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و راهکارهایی برای بهبود آن ها ارائه دهند. همچنین، کوچینگ کسب و کار می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به راهکارهای جدید و نوآورانه برای رشد و توسعه دست یابند.

چه کسی می تواند کوچ باشد؟

در بسیاری از شرکت ها رویت شده که فرد انتخاب شده به عنوان کوچ، فردی است که دارای سابقه اجرایی در بازار نیست. به عبارتی ایشان استاد دانشگاه و یا دارای پوزیشن شغلی در یک مجموعه دولتی است. البته که این مواردی که ذکر شد بسیار مهم و قابل احترام است، ولیکن بهتر نیست که Coaching را یک فردی که تحصیلات مرتبط دارد و سابقه راه اندازی کسب و کار و یا سابقه مشاوره و ارزیابی سازمان های مختلف را دارد انجام دهد؟؟؟؟

کوچینگ مدیریت با آریان گستر.
در بسیاری از موارد مدیران ارشد اعلام می نمایند که از کوچینگ راضی نیستند. بالای ۸۰ درصد قابل ملاحضه است که وقتی رزومه فرد منتخب را بررسی میکنید به سوابق مورد نیاز نمیرسید.
به نظر میرسد کوچ باید توسط کسی انجام گردد که آشنایی کامل با فرایندها، محیط داخلی و خارجی، قوانین مرتبط با مالیات و بیمه، منابع انسانی، تکنولوژی های روز و همچنین دارای سابقه مشاوره و یا ارزیابی در سازمان های مختلف باشد. انتخا غلط سبب غلط پنداری راه می شود.

کوچینگ سازمانی (Organizational Coaching) یک فرآیند همکاری است که در آن، یک کوچ (Coach) با یک سازمان همکاری می کند. تا به بهبود عملکرد و بهبود کارایی سازمان کمک کند. کوچینگ سازمانی شامل مشاوره هایی از جمله مشاوره درباره رهبری، توسعه فردی و سازمانی، بهینه سازی فرآیندهای کاری و غیره است.


برچسب ها: ?????? , ?????? ?????? , ?????? ??? ? ??? ,
[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاور ايزه ، مشاوره ايزو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]